Wednesday, February 20

Tun Mahathir...马哈迪医生


Somebody has created a Facebook group to who are support Dr.M and hope to get 1,000,000 members before 8th of March. He is 'Father of Modern Malaysia', he is  a greatest PM in Malaysia. I know many people are hating him especially Anwar Ibrahim. Ya, he has done something wrong for Malaysia as well like spoiling the Justice system. But undoubtedly he is a man who really make our people feel proud in the World Stage, he make us believe we can do it! Malaysia Boleh! I always feel confident while under his administration. He is one of the politician that I  can feel proud of ; He might bad in term of treating oppositions but he is a hardworking, determinable and confident PM anyway. So, everybody know Dr.M is father of modern Malaysia, what about Abdullah? What father he is? Emmm.....some medias have defined Andullah as "Father In-Law of Khairy" , this is what our recently PM  contribute to Malaysia.

有人在Facebook Goup发起支持敦马哈迪医生,要在8号之前收集一百万人的支持。虽然他也曾经破坏了马来西亚司法的系统,也曾不公平的对待政敌,但无可否认他是马来西亚最好的首相。他勤劳,自信,坚毅和勇敢真的不令人不佩服。如果你知道他在巫统起起落落的历史的话,如果你知道他是如何讽刺美国总统,对抗英国首相和骂新加坡的话,你就知道他带给马来西亚人多少的尊严了。以前在怡保,每次他来访问我都会想尽去看他,甚至会逃课。感觉上他就象一位看护着我长大的前辈:我出世那年他刚担任首相不久,他卸任的时候刚好是我大学毕业的那年。他给我小时候的影响很大,记得当我初中一那年从报纸看到马来西亚建造世界最高的大楼,我那时候真的兴奋了很久,也立下愿望说要做一位建筑设计师,这可以说我今天走的路是他当年的理想而成的。没有政治人物是百分百好,政治是个游戏,只要它带给人民信心,希望和生活幸福也就不错了。马哈迪医生,至今我还很怀念你领导我们的日子,让我们这一代把马来西亚人的梦想延续下去,不容被他人来破坏!

No comments: