Thursday, February 14

Pilihan Raya...大选!

Malays, Chinese & Indian always work together!

Finally the general election is coming, even I am in oversea but I decided to use my blog as a media to support the coming election. First of all we need to CHANGE! 

I am not anti-government but purely for cinta negera; 
I am not from any politic party but I am a Anak Malaysia. 
We need a new breath in the new era,
We all are one, not matter Malays, Chinese & India 

In fact, we don't have any problem in term of racial, and we work so well with each others. You see how well Datuk V.K Linga,  Chief Judge of Malaya Tun Ahmad Fairuz Sheikh Abdul Halim, Tan Seri Vincent Tan work together? Chinese, Malays and India have been proven that we can work together without any problem, and sometime we might have a 'great' contribution that you can't really expected. So, for our lovely Negara, all of us have to stand up and take the chance to change! Malaysia Boleh!!!!

大选终于来了,我想借用一下我部格落的空间来‘参与’第十二届全国大选。我知道我有许多朋友已经真正地参政了,他们有来自是马华,公正党和行动党;虽然我未是任何的政党的党员,但身为马来西亚人,我觉得还是能够尽一分力为国家和人民。虽然小小的力量,但综合其他各路的好汉,我相信我们还是有希望的。 我并不是反政府,但我更爱我的国家,更重视国家的行政;马来西亚这几年来都在个领域方面退步: 经济竞争力已经被越南,印尼和泰国这些国家超越了,别惶论是新加玻。十年前大学生起薪是一千八,鸡饭一蝶是两快八,今天大学生的起薪依然是一千八,但鸡饭是五快八;教育领域更惨不能睹,马大从前全球五十跌到三百以外;华小依然严重缺少,建华校好像建恐怖分子基地,要乞求要争取。国油赚钱一年比一年多,可是人民化钱在汽油上却越来越有压力;大道公司每年赚大钱,人民却每天好无选择地付过路费,但依然是大塞车。我们的钱去了那儿?我们付出的钱为什么还要受这样的气?我们的努力去了哪儿?为什么努力那么多年还是在退步?我们还要白白努力多少年?就是我们有一个从未换过的政府,一个高傲自大的政府,一个贪污严重的政府,一个只在大选时才来跟人民打交道的政府,就是因为这样我们爸爸妈妈的努力全都白费了,我们交的税不是贡献于国家发展而是让一些人贪污去了。朋友们,加油!无论你现在是什么角色,有着怎样的力量,一点一点的力量,终有一天能够成功!

No comments: