Sunday, February 3

Scot vs. France...打工2




Today, I went to work as a waiter in a stadium, it was the 6 nations ruby, Scotland vs. France. Mostly I serve the France people, 'bonjour' is the only word that I know in 'Franlish'. That have almost 20,000 thousand people flood in the stadium and there were 3,000 staffs doing the services. In fact, if you wanted to work a long time shift (from morning to night, 10am to 8pm) some sort like this event will be the opportunity. Football and ruby are the biggest events here indeed;  Even-though the pay is not that much but beside your leg will feel pain for next day, generally it is an easy job. Just follow the instruction, do more talk less, take the foods, clean the plate and that all that I want to do; sometime may be you need to stay for set up the table and it may take you another long time work. In fact, I hope that Edinburgh does has this kind of event every week, haha...then I can pay my mobile phone's contract and good foods anyway!

打工虽然不是一件好玩的事,但它却能够训练自己,当然在这里赚钱是最重要咯!可是当工作只剩下赚钱的意义,那也就没有什么意义了。就像我这一份低微的临时工,说赚钱,它薪水又不高;说前途,它又绝对不可能给你升职;说意义嘛,它又不是什么伟大的工作;但有一样东西是所有工作都可以拥有的,那就是‘热诚’。工作热诚你可以在任何的工作上得到满足感,虽然它不是钱,也不是来自他人的赞扬,但它却是来自我内心的快乐。无论什么职业,都会有它需要完成的任务,无论大事如救人性命,小事如洗碗;只要我看到我所洗的碗都是干净的,都是高效率的,那就是我的成功。当你在没选择还是要做回这份工作时,那种要把手上任务完成的热诚是最珍贵的;无论有没有人赞赏,看到工作的成果就是最大的回馈。在马来西亚做惯‘太子爷’的我绝对不会喜欢做这一份工作,但我享受整个工作的过程;至少它让我从最简单最底层的工作里,学习脚踏实地的做事,也让我看到无论大小事,热诚是把事情做好的推动力。

No comments: