Wednesday, May 14

The last and the first day!



I was bagging my 'last' stuff before leave the studio



After rushing studio for no day no night I finally submitted my project today. The day after we won't be stay in the same studio again and have to move next year, so it is my last day for me to stay in this studio. You know la, I love studio so much, I eat, I over night and I work in studio, I sing, I shout and I talk in studio. I've spent 70% of my life here in studio, until can't parted from the studio, however it is the last day for me to stay studio, bye bye la my lovely studio.

In morning time, it is my first day to commence my first architect job in the UK. Hahaha.....I dunno whether Ken Yeang (my previous boss) dulu treat me so bad? This boss has treated me unbelievable good for the first day, he even made me a coffee, bring me to site and treat me lunch. Wow.....it seem every 'big' day happen in the same day of my life. The last and the first day, unforgettable.

这一天的凌辰三点钟,也就是我在现在的studio最后一次的时候,明天过后这间曾陪伴我度过英国求学许多第一次的空间不在是属于我了。想起‘当年’初来报到,这里纪录了我许多陌生的情景和闹的笑话,这里也让我与几位老外朋友建立起‘忘国之友情’。真的想不到这么快一个学年就那么地过去了,一段人生中的第一次也就那么地成为我的回忆了。当然前面我还有很长的路程,但我决忘不了这间studio我所留下的脚印。拖拖拉拉终于在三点钟背着沉重的书包,手抱着工具箱,再一次地在studio走一圈,然后对着同伴们大声喊:“大家努力啦,好好享受在这间studio最后一天吧!”才依依不舍的走出寒冷的街道回家去。。。。。

一段故事的结束,同时候也是另一段故事开始的时候。这天早上八点半,穿好衣服准备第一天的上班。虽然来英国前曾工作,但这一次确是在离家遥远的地方上班;心虽然没有特别的兴奋,但也存有一丝丝的好奇,不知这里的上班是怎样的呢?这老外老板有会是怎样对我呢?第一天,一切还好,老板对我出乎意料的友善(不知是否前老板对我太坏了):带我去看site,请我吃午饭,还亲自冲咖啡给我,哈,真不知这真的是老外老板的文化呢,还是他是那么的热情!?看看他接下来的日子怎样吧再说。无论如何,第一天上班是愉快的。

今天纪录了我在英国里某个最后一天和第一天,回想起来真的还象是一场梦,更象一段冒险旅程;就象完成了一段长长的冒险中的第一关,开始着另一段新的挑战!!


The process to make my model (concrete as site material)

The detail of my model
The final presentation board loh!!




1 comment:

optima said...

恭喜哦,相信异国工作肯定会带给你全新的体会:> may u be well and happy

defa