Thursday, January 3

Menteri-menteri...见官!

     Dato' Narzi Dato' Mustafa                    Dato' Chua
This week many incidents around me were involve ministers. Two ministers have been visited us in  Edinburgh. The first one was Minister of Prime Minister (Law), Dato' Narzri; He is quit famous in Malaysia because of his behavior in Parliament, you can check it in Youtube and you will know that. He has a dinner with us and has a small Q&A session. I asked him about the local media which controlled by government confusing people. Luckily, he didn't shout at me :p The second Minister was the Minister of Higher Education, Dato' Mustafa, he has a lunch with us on the 1st day of 2008. He has a long conversation with us and I've been asking a lot of questions, mostly about the quality of lecturers in local universities. And the last one was Minister of Health, Dato' Dr. Chua Soi Lek, he doesn't has any meal with me and I don't have any conversation with him, because he doesn't has mood in eating and too many questions already from media.....

原来在外国见官比本身的国家来的容易,我在马大酱多年半的部长都没看过,更不用说有什么交流;而在英国在短短一个星期内,既然有两个部长相约吃饭。不知是部长们害怕进来马大(怕太多问题被问),还是看不起自己国家的大学生?或者是顺便来英国倒数度假?我也是第一次与部长级的人有酱近距离的接触,当然我也不放过此机会踊跃发问他们咯。不过有更进新闻的你都知道首相署部长纳兹里是国会里出名的‘流氓’,他在国会发表的行为真的是大马一大奇观。在场我问他关于吉隆坡大示威新闻,为什么本地媒体给不同的报导而且给读者们混淆?哈哈,还好他并没有因为我的发问向我咆哮,当然他的回答也就跟一般的官腔没太大的分别。另一位高等教育部长却比较有亲切感,所提问的问题和意见他都很耐性的解答和给合理的意见。他也很重视我们所提的建议,而这次的会面里大家都踊跃发问,感觉不错! 最后一位就是我跟他在网络上见面,可惜的是他并没看见我,也没有请我吃饭,更没有给我发问任何问题;可是对他的了解却是最多,他就是因性丑闻而下台的卫生部长。他也是最不幸的一个,因为他犯了成龙大哥的“天下男人都会犯的错”,而且还被天下人知道了。但他还有值得张扬的地方,那就是敢于承认错误而辞职,这比好多犯了错死不认的政客来的负责任。

3 comments:

Anonymous said...

axxu.....why is politics so 腐敗

- yEng - said...

是不是每个男人都会犯下这样的错误??

Axxu said...

The wrong is not the politic, is the man who abuse the politic.....so please don't mix it up.