Friday, July 4

Toothache...牙痛

Toothaches is the most scary thing in this world i think. Each time i got tooth problem i try to ignore it and think it will be recover by itself. Unfortunately, teeth do not have any self-recover system and thing just became worst. This time in the UK, my tooth pain until I cannot 'tahan', cannot sleep and cannot eat, so badddd! Therefore I forced to see the dentist (probably dentist is one of my unwelcome  professions). However, dentist said I have two choices: 1. Have a surgeon, will course me £200, and take a complicated  procedures; 2. Take it off, fast, save money and settled! I havn't decided yet, so she just help me to do a temporary filling. Dear friends, which choice do you think i have to take? Could you let me know who expect in dental? Helpppppp!!!

天不怕,地不怕,最怕就是牙痛!前两天有一颗牙发炎了,开始从牙齿痛,再来是脸颊也痛,最后延伸到头部也剧痛。一直期望它自己能复原,但是昨晚痛的连觉也睡不着了。忍到早辰,赶快打个电话去公司请假,然后跑去看牙医。牙医应该是我最不想见的专业人士之一,我对他们有着抹不去的阴影,所以不到最后关头我都不愿见牙医。不过还好,今天牙医旁的护士是位美丽年轻的苏格兰女生,把我的心也安了三分。

牙医看了我牙齿后给我两个选择:1。需找一个更高专业的牙医帮我洗牙和补牙,她只帮我暂时性的补和止痛,费用是200磅。 2。拔掉它,一了百了,省钱又省时间。她要我做选择。经过一番的挣扎比较,我告诉她说拔掉就永远回不来了,不需要去到那么的绝吧?专科呢,手尾很长,花费很高,我没有这样的钱和心思。然后呢我告诉她就尽量‘暂时性’的补吧,让我回去再考虑,若要拔的就再回来给你拔也不迟。“留的牙齿在,不怕没菜吃”,能留就留吧!

朋友,你们有什么建议吗?天呀,牙齿为什么要让我做出比结婚更难的选择呢?

3 comments:

Susutta肥安 said...

会很严重吗?
如果是我,小洞会补吧!
严重的话应该会拔掉它吧,反正再补还是会坏的。无常是真理。
(花一次拔牙钱,总好过之后还要不断为这颗坏牙烦恼和花更多补牙钱!)

以上纯属个人看法,对阁下尊牙的生死存亡均不负责!:p

Anonymous said...

You are really "kiasi".
Don't give so much excuses please.
For your own interest, just go and get rid of it man, before it getting worse!

when you want to come? the earlier you notice me the better la, ok?
t.care, cheers

Anonymous said...

全职学生不是享有免费医疗服务的么,为什么还会被收200镑呢。不过,要是我,早就拔了,长痛不如短痛。呵。

丹丹