Thursday, July 10

This few days...这几天

彩云在Glasgow偷吃苹果!

Seem long time didn't wrote my blog, it is because this few days my leisure time was full. After my tooth treatment i have a quite busy day life as below:

Saturday: Went to Glasgow, have BBQ with a Malaysian senior who study Phd there. Overnight in his house.

Sunday: Arrived to Edinburgh on the morning. Take couple of hours study Buddhism teaching on the afternoon and send the summary to friends.

Monday:Working on daytime. I have started written an article about Buddhism Architecture at night.

Tuesday: Working on daytime, rushing for presentation. Take whole night to continue writing the article. Finally done the study and send out to my friends.

Wednesday: Working on daytime. 730pm to 930pm have dinner with a Malaysian friend. 1000pm to 1230pm having a drink with 3 China friends. And now writing  a blog.

That is why i didn't touch my blog until today, my time really full during this few days. I think I need to rake sometime to totally rest and do nothing. In spite of busy I really enjoy my life, I dunno how long I can live but as long as my life is full.

这几天真的很充满。补牙后一天我就去了Glasgow参加一位马来西亚朋友的BBQ,还在那儿过了一个晚上。当然那一天就和这位学长谈了多话题,也认识一些新朋友。星期天一早搭火车回到来爱丁堡,就睡了半天。晚上的时间,我用来研究佛学(关于‘业力’)然后把资料结合起来传送给朋友。

星期一早上上班,下班后开始写一个关于佛教现代化建筑的文章,基本上写作化了我整个晚上。
星期二早上上班,下班后继续写文章,一直到凌晨一点钟终于把文章写好,一个晚上又过去了。
星期三早上上班,下班后约了一位马来西亚朋友吃饭,一直到九点多。过后十点左右,又与一斑中国朋友聚会,一谈也就到了十二点半。冲了凉我就开始写这个布格落。

感觉这几天我的脑一直没有休息,节目一直充满着我的生活,研究写作拿去了我大部份的时间。虽然我没有时间看戏听歌,睡觉时间也相对的少(一般我睡六个小时)但我很享受这样的生活。至少我在工作之余的时间可以做我有兴趣的事情,见见想见的朋友。其实人生短短,我不在意我能活多久,但只要我的生命是充实精彩的,就算短暂的生命, 也满足!

No comments: