Friday, July 11

I was fired...我被辞退了

Today before i finished my work my boss certainly told me that he was struggler to work out our projects, because of economy down so many projects are slowing down or hang on. He so sorry to ask me  take off after next week, in the other word, he can't afford me to work in the firm anymore. Finally he fire me! I replied to him said I understood his situation, and don't worry about me. Ya, i've known his situation long time ago, due to his unprofessional architectural skills and unorganized management skill, it is not surprise. 

But nothing is caused by a reason, I am the one who fired because of my personal attitude  as well, because I am the one who challenge him most of the time and I not always agree his opinion. Anyway, it is a lesson for both of us and i think it is fair enough to us. At least I have done what I can and he has made his decision. Wish him all the best in his career!

老板‘终于’辞退我。今天放工前,他突然间对我说现在他在公司上非常烦恼因为几乎所有的项目都停下来或延迟,所以他希望我做‘埋’下个星期就离开,因为他没有能力请我了。我回答他说:“没问题,我很明白你的处境,不用为我担心,做‘埋’下个星期就走吧,没什么” (我们之前的协议是到8月尾的)走到今天的地步,我和他都有责任。从一开始我就看的出他做事情的态度,非常不专业,管理方面更糟糕(如果要我把所有细节写出来我想可以写两张A4满满的),所以他在事业上频频挫败不惊讶的。而我呢,开始时是因为零用钱和工作经验的做,但日子一久我越来越看不惯他不专业做事手法。所做的设计和项目都被业主和规划部门弹回来,(我来了那么久,他真的没有一项工程成功过)。在他的领导下我也开始失去信心和工作热诚,我开始很无顾忌地说我的意见,我开始不听他的指示做我要的设计;我们之间的不信任就越来越深了,所以在他最困难的时刻把我辞退我也觉是对大家公平的决定。

有人说我为何不耐一耐而损失一个月的薪水呢,老板嘛。是的,一般的观点来说我这样做不值得,但换个角度来看做为一个建筑师最大的回馈是看到自己用心和花大量心思的设计能够成功,若与办事能力差的老板一起做,又要听他说的去做,导致项目都难产,除了薪水还有什么意思呢?就如一个医生医人总是医死人的,那么继续领薪水又有什么意义呢?既然如此,乘他自己认为公司还未出现严重危机时,叫我离去是最好的选择。

无论他在事业上如何不成功,他不可否认是一个‘好’老板,对员工善良很随和,还每天冲咖啡给我们喝(只是每次忘记准时发薪水)。好的一面,我还是需更他好好学习,但是我不会因此而苟同他在专业上的失策。最后我还是祝福他事业日后有很好的进展。

No comments: