Friday, December 21

Before Christmas...圣诞前夕



For somebody before christmas is so exciting, but for me this time before christmas is so boring. Most of my friends went back to their home town, especially Amo friends; Malaysian friends some of them go to travel and some of them went back to Malaysia as well. For me, now I am a lone in Edinburgh. Working part time during weekend, doing assignment during weekday. Four walls in my room is the only world to me during this Christmas season. Now i know, Christmas in the place that closer to Santa Claus is not really exciting, I rather than have my Christmas time with my lovely family and friends from Malaysia.....
这是一个何其寂寞的圣诞前夕。古人说每逢佳节倍故乡,虽不是华人佳节,但是在这充满佳节气氛的小城里何以不回想家里的温暖呢?这里的朋友回乡的回乡,旅行的旅行;而我却象个被遗忘的流浪者,残留在这个寒冷的夜空里。现在真的很冷,每天都是零下,连出门都要三思。所以大部分时间就躲在房间里无聊。城外虽有很多人群在购买圣诞礼物,但这都与我无关;这里的礼物我又买不起,而且又是一个人过,在热闹的街道上,并没有一个熟悉的脸孔,多么的陌生呀。幸好我还有一架能让我连系远放朋友的电脑,使我在这冷冷的夜里增添一丝丝的温暖。

2 comments:

lewischai said...

any celebration will alwaz become d hardest time 4 those who r away from hometown. away from everythings tat defined u, families, frens n familiar environment... anyway.wish u a happy christmas n new year....

咖菲猫 said...

往好一方面来想.
如果你在马来西亚, 你就不会懂的家人和朋友的重要, 一旦你在国外, 你会更加珍惜回来时相聚的日子.

不要这样不开心啦.....我还没看过雪啦!!
你看你多幸运!!

住你圣诞节快乐!!!