Wednesday, September 12

four days to go...四天前

Just received a call from the UK said that University can not give me any accommodation yet. 只剩下四天時間而已,都不知道要睡那兒。I have not idea what will be happened after I arrived; I don't know where will I stay during the first two nights? 但是,我現在的心情並沒有因此而担心。可能是一早前曾说过:无論将会发生什么问题,去到才算。选择去就不能再害怕什么了。就算害怕也不能做什么呀, 我只有勇敢地面对它而已,并无选择;一个人走的路,就要一个人去承担現在,我只想珍惜每一分钟与家人的時間。

去英国,我拥有了另一个充满精彩的世界,可是同一候,我也离开了一个温馨的家。虽然心中非常不舍得,但我知道nothing is perfect in this world. If I got somethings, I will lost somethings relatively. 要實現梦想,拥抱着世界,首先需要学习。牺牲是难以避免的,所以我一定要好好求学,不要辜负家人与朋友所给于的期望和祝福。

No comments: