Thursday, April 24

I got a job....我找到工了

My latest studio work- wedding complex in Warsaw, Poland 


Yeah! I got a job in an architect firm. It is really 'small' practice, how small it is? Haha.....it is one man firm, but as long as I got the job and get a good 'pay' it is doesn't matter la. Actually it is not easy to find a job here as I mentioned in my previous blog. I have been sent out almost 20 emails and wait until the second week then only have one luck. I walked 1 KM and went for two hours interviews with the architect; But luckily he offer me the job finally. hihi.....you might interested on how much he pays me here right? Sorry, it is business secret:p 

经过不断地尝试,寄了二十封电邮,终于找到了一封建筑师的工作。这次我也算幸运了,其他老外朋友也有同时在寻找工作,我可先提前他们一步找到;当然这机会的确来得不易,面试那天我步行1公里路(间中还迷路),后来还与那位老板谈了‘两个小时'(由南到北,问你意见,问这问那)。这间建筑事务所非常小型,基本上只有老板一位,但由于他有一定的年龄和经验,所以公司也不愁没有项目,况且他还有更几间大公司合作着呢。他缺只是人手,而且是懂得现代科技的人手,因为他的设计图还是用手画的,在现代是将近流失的‘绝技’。以前我曾经在大事务所做过一年工,所以这次也蛮期待‘一人之下,万人之上’的职位;因为责任肯定比较大,项目参于感肯定比较多,广东话就是‘一脚踢’。有钱收,又能学东西,又能见识见识社会,何乐而不为呢?也许我是工作狂吧,总是对工作充满期待和热诚:p

1 comment:

Anonymous said...

恭喜,恭喜,好的开始欧!加油!

丹丹 :-)