Saturday, April 26

I am a President....我当主席了

历史性的照片-五代同堂

I became a President of Buddhist Society of Edinburgh Society today. To me I would like to thank all of them who has been given me encouragements, supports and guidances for the last whole year. I'm full of confident of the new committee team members on their contribution in the coming time. Cheers for our brighter society time! The new committee for 2008-09 as follow:

President: Axxu Jungwai Hoi
Vice President: William Haw
Secretary: Haow Kang Tee
Treasurer: Foyan Huang
Social Secretary: Lena Pokorny
Webmaster: Michael Chan

今天我正式担任爱丁堡大学佛学会主席了!虽然这里的佛学会规模并不大,会员也不多,但对我而言意义非凡。虽然我在不同时期的佛学会里担任过不同的职位,当佛学会主席的还是头一次,以前大都选择当活动的负责人;因为我知道佛学会主席责任重大呀,要有愿力和魄力才能带好这样的一个学会。不过回想自己在佛学会里也学习多年了,从中学二年级开始就一直参加到大学,也因该有十年吧,是时候承担佛学会更大的责任了;走了二十多个年头,现在就读硕士的我因该是人生最后的校园生涯,漫长的二十多年的读书生涯过不久就要走到尽头了,许多校园的欢乐心酸也许慢慢地只剩下回忆而已,所以只想好好把握我所剩下来的时间(不是去死,而是读书生涯)去完成还未完成的心愿吧,也不让大学生涯最后的一年里留白;的确我的人生口号就是不要给人生留下太多的遗憾,这才不负来人间走一趟兜一圈。那就让爱丁堡佛学会主席来为我学习生涯画完美的句号吧!

3 comments:

Anonymous said...

Congratulations! May more people will be benefited from the kind deeds of u and ur frens. Sadhu sadhu sadhu...

Axxu said...

thank my Mr. Ex-UM Buddhist Society President, I will try my best to do what I can.

Sadhu, sadhu, sadhu!

Suh Ching said...

Sadhu! Sadhu! Sadhu!
Maha Sadhu to you and your friends!
Jia you!