Saturday, November 10

Daylight saving time...天昏地暗

Every last Sunday of October, the European Union will adjust the clock one hour backward. It make the morning have less sunlight but more in the afternoon.In fact, this is the first time that experience this kind of adjustment. It make me very confused, and I have to remember Malaysia time in the same time and have to use to the day lighting in the winter. The first two weeks, I have done a lot of wrong things because of wrong timing, for instance late to meeting, or too early to get to class, and some time sleep very early unconcernedly.
由于冬天将要到临,现在的天暗的特别早。中午4.30pm天就开始像马来西亚的七点钟似的,天慢慢暗下来了。第一次经历夏时制的我,真的被时间和那阳光搞的我天昏地暗。首先是全英国把时钟调早一个小时,如平时是八点钟,现在却成了七点钟;再来是太阳提早收工,中午四点种就开始下山了。我的二十多年的生理时钟告诉我说,天黑就该回家吃晚饭了。有一次,当我在中午一点吃午饭,五点放学回家后,天已非常暗了,就如晚上八点似的,我也就很自然地做晚饭了。可是就是觉得不怎么饿,但心里就认为已经很夜了,快吃晚餐吧。撑饱后,上网一看才知道我看错了时间。哎呀,我提早了两个小时吃晚餐呀!之后,我才把家所有的时钟调快一小时;问题是我并没有对着表来调,看到时间就去调快一小时,结果我的闹钟调快了两个小时我却不知道,那天晚上我睡迟了整一个小时才去开会,真不好意思!在马来西亚太阳和时间一整年都是那么的忠心耿耿地为我们报时;但是英国的太阳却是那么的狡猾,冬天来还会早收工来骗人!

2 comments:

Anonymous said...

save it~! it is useful.....save it or use it to the miaxxxxx~!

haahhaha nobody will blame u la...u just noe use to it..

Unknown said...

haha..it's not that hard axxu...just adjust ur clock/watch one hour backwards and so the time difference between malaysia and the uk is now 8 hours..