Monday, October 22

Nice Land Lady...包租婆


Today my landlady came to visit us in the flat. You might feel unbelievable, she is a Malaysian that same hometown as me, Ipoh as well. The UK is so big but in the end I stay in a Malaysian owner house. She is a very nice landlady, she brought me to a Malaysian restaurant here and treated me Malaysian Laksa, Chao Gui Tiao, and Roti Canai as well. This is my first time to have Malaysian food in Edinburgh. The restaurant is very 'Malaysian', even the song in there is what we always hear in Malaysia. It make me so home sick! Beside, she taugh me a lot of living skills here. She said she very understand my situation now just like what she just arrived here many years ago. She also brought me a lot of foods before she leave. 在那么遥远的地方,我竟然巧合地找到马来西亚的包租婆,真的想不到。她也是来着怡保,十年前到来这个地方。她带我去马来西亚餐厅吃许多马来西亚食物。配上我耳熟能详周华健的歌,想家的念头突然涌上来了。看到所有眼前熟悉的食物,品尝着熟悉的味道,听着熟悉的歌曲,真的以为我就只身在家了 。可是回过神来,又无可奈何地知道家离我很远很远。不知何时何日我才能在家吃着抄果条,听周华键的歌呢?


My landlady--Mrs.Lim

1 comment:

Zhao said...

pitty boy~
一个人在遥远的地方~身为你的学妹的一定会为你加油的~想家的感觉应该不好受吧!可是我相信一切都是值得~我也要向你学习了~也许有那么的一天我们的角色会调换~到是在电脑旁看着你给我的加油打气~哈哈~震得很难想象有那么的一天~我也不强求啦~顺期自然吧~开拓自己的视野~我也蛮期待的~
朋友加油哦~