Thursday, September 11

Summer Holidays Ended...假期结束




Long 4 months holidays finally to be ended next week. Reviewing back my first long holidays in the UK was seem like very adventure and exciting. I've encountered a lo t of unexpected things during the long vocation, from job to jobless, from white color collar to blue collar, or from an architect to a waiter; Beside the job the vocation also amazing, even though I have not go outside the UK but I have been traveled around the UK, from Nottingham to Lake District, from London to Loch Ness. However, I have to keep all the lovely memory now and start my hard studio life, NO MORE REST!

四个月的长假要结束了,我也即将开始我人生最后一年大学生涯。回头看我的第一次在英国的长假,就如一本书里其中一个精彩chapter;我在假期中遇到不少的新鲜事情,做过几个不同的工作,也玩过不少的地方,实现了我多年边做工边玩的梦想。这个假期真的充实了我不少,更增长了我的人生经验。有一种第一次踏入如此多姿多彩的社会中,虽然假期中也曾面对一些困难和挫折,但一切都是磨练了我阅历。在碰碰撞撞的路程下,庆幸的一切都顺利解决。

要知道在外国并不会像在马来西亚那么的舒服,发生什么问题后真的难以找亲人或朋友来帮忙。像这样的环境,我们的的确确要自己去面对问题和处理。以前在马来西亚我还算能够独立处理问题,但在这里比较下,这里显的更无助;但可能是如此,要在这样的环境生活,自己不知不觉会更加坚强和独立。就如强壮的树,无不经过风雨的洗礼而成长的,四个月的洗礼虽然不长,但绝对没有白过。

No comments: