Sunday, September 14

Moon cake...中秋节


This is my second time 'cerebrate' moon cake festival outside my family, meanwhile it just remind me I have been aboard nearly a year now. Here we do not have moon cake, tanglung or any kind of lovely foods as in Malaysia, but I do believe there will be has the moon here! 

However, my kind restaurant boss has treated  me a piece of moon cake, this is the moon cake that I'm having this year:


别看‘小’上面的月饼,这就是我一年来所吃的第一块月饼。这是我的好老板请我吃的,在这里这一块是珍品,‘一般’的人也不容易吃的到,所以我今年有机会吃到那么的一‘小’块真的是要感恩嫦娥姐姐了。在这样老外的地方能够吃到如此乡下的味道,感觉真的非常亲切,它的味道竟然比起我以前在家的《锦X泰》月饼还要好吃!身在千里之外的我不知道现在马来西亚的月饼又有搞什么新花样,还有什么肥婆的‘万紫千红’吗?或者是什么‘健康月饼’?但我觉得一旦你在国外,最好的月饼就是最简单最原始的月饼,哪怕只是那么的一口。祝愿大家但愿人长久,千里共婵娟。一起抬头望同一个月亮吧!

1 comment:

Anonymous said...

i received a box full of moon cakes this year from a person i met from work...it was the first time i tasted one actually..and i feel bad coz i couldn't even finish a quarter of a piece..haha..should have posted them to u instead!